نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: روشهای فرمایشی و دستوری نمی توانند در قاموس هنر جایگاهی داشته باشند.

 محمدرضا تابشˈ در جشن هنرمندان این شهرستان افزود: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) و نقش آفرینی ممتاز مردم به حاکمیت نظام استبدادی وابسته به بیگانه پایان داد و کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی مبتنی بر ارزش های الهی خصوصا عدالت قرار داد.

وی اضافه نمود: علیرغم دستاوردهای فراوان انقلاب، هنوز در جامعه گاهی شاهد جلوه های خشن فقر و تبعیض و نابرابری هستیم که آزار دهنده و با روح انقلاب اسلامی مغایر است.

تابش تصریح کرد: تلاش برای تحقق جامعه ای برخوردار، عادلانه و آزاد که فقر در آن ریشه کن شود و مساوات برقرار گردد و مردم به تمام معنا بر مقدرات خویش حاکم گردند در واقع پاسداشت شعارها و آرمان هایی است که مردم برای آن مبارزه کردند و خون دادند و انقلاب اسلامی را پی افکندند.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه هنر خلاقیت است و فرمایشی و دستوری بودن در قاموس هنر جایگاهی ندارد اظهار داشت: هنر در پیوند با آزادی بالنده می شود و اوج می گیرد و می تواند با خلق آثار هنری ارزشمند، روح انسانی را تعالی بخشد و به گاه ضرورت ، روحیه مقاومت و ایستادگی را در میان مردم تقویت کند آنچنانکه در دوران دفاع مقدس شاهد این تاثیرگذاری بودیم.

تابش تاکید کرد: در سایه اعتماد به هنرمند و نفی نگاه امنیتی به هنر، آثار بدیع و تاثیرگذاری خلق خواهد شد که پیامد های مثبت آن روح و روان جامعه را آسایش می بخشد و همبستگی ملی را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به اهمیت تنوع علایق و خواست های مردم در خلق آثار هنری عنوان نمود: توجه به خواست های مخاطبین یک ضرورت است که باید نسبت به این امر اهتمام لازم مصروف گردد.

نماینده مردم اردکان همچنین از توانمندی هنرمندان این شهرستان به نیکی یاد کرد و آمادگی خویش برای حمایت از هنر و هنرمندان اردکانی ابراز داشت.

همایش بزرگ هنرمندان اردکان که با تجلیل از هنرمندان، نویسندگان و دانش آموزان برتر کنکور سالجاری هنرستان هنرهای تجسمی این شهرستان و اجرای برنامه هایی همچون شعرخوانی، موسیقی و نمایش فیلم همراه بود ، به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور نماینده مردم اردکان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،فرماندار،شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از مردم و هنرمندان برگزار شد.

همچنین درحاشیه این همایش، هنرمندان هنرهای تجسمی نمایشگاهی از آثار خود را درمعرض دید همگان گذاشتند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا